Mitt nya liv!!

Idag hade jag tänkte att börja mitt nya liv och bli en duktig människa =)
Har tänkte att sluta äta godis, drickor, chips och piggelin på veckodagarna, för nu är det helt överdrivet. äter det varje dag!!! Har ju blivit smått beroende av Piggelin. Kan äta 6 st på en dag utan problem!! Det är ju sjukt!!
Nä nu är det verkligen slut på det där.
På helgerna ska jag få mysa med sånt, men inte veckodagarna!!!
Sen så har jag tänkt att motionera lite varje dag, vilket jag heller inte gjort tidigare. Nån gång i veckan bara.
Nu jäklar ska magen bort!!! =)
Haha, inte för att jag tror att jag kommer att få platt mage någon mer gång, men det är fan inte kul å gå runt och se gravid ut när man inte är det!!!!

Sen så har jag tänkt att hålla bättre ordning här hemma också. Är så himla slarvig av mig att det är pinsamt!
Kan städa lägenheten en dag så att den är så ren och fin. Andra dagen är det inte fullt lika fint och tredje dagen är det kaos igen!
Så himla svårt kan det ju inte vara att plocka bort efter sig hela tiden!!
Blir alltid att panikstäda om nån ska komma hit och det är inte skoj alls.

Nä skärpning Emma!!! =)

Kommentarer
Postat av: Emma

Ja, det ska bli spännande att se vad som tittar ut :-) Jag har varit så övertygad om att det är en pojke, men nu på sistone har jag börjat tro att det kanske är en tjej ändå! Härligt att du är peppad på prommisar! Sen när jag börjar vara ledig kan vi peppa varann att gå ut ofta och äta nyttigt! Jag är också farlig på godsaker, och är rädd att det kommer att bli mycket gott då jag är hemma hela dagarna :-) Ska försöka hålla mig borta så gott det går, men det är inte lätt!

2007-08-29 @ 13:16:01
URL: http://emsie.blogg.se
Postat av: jessi

Jasså du... pigelintjejen :-)
Känner igen de med å städa. Har samma problem.. panikstädning gör vi åxå. Även om man försöker hålla rätt så rent så blir de kläder å leksaker om vart annat mest hela tiden.. MEN... bättre lite skit i hörnen än ett rent helvete ;-)
Eller hur...
Kram..

2007-08-29 @ 13:58:51
Postat av: Alissa

hur gammalt är ditt barn nu

2007-08-29 @ 15:18:37
Postat av: Emma

Alissa. Lilla alicia är förr 11 Maj, så hon är drygt 3,4 månad =)

2007-08-29 @ 19:24:59
URL: http://emmize.blogg.se
Postat av: Emma

Ja jag måste erkänna att jag blir lite halvimpad av mig själv :-) Men jag går bara ca en halvtimma, så det är ju inget maratonlopp! Jo, Singh bor också i Kåge, hon är tillsammans med Johannes Stenlund och dom bor vid älven vid kansliet. Dom flyttade in i lördags. Är du sugen på en promenix ikväll?

2007-08-30 @ 14:30:29
URL: http://emsie.blogg.se
Postat av: Emma

Ingen fara, jag var ändå inte upplagd för någon prommis igår- låg bara och slappade vid teven. Ikväll ska Boel och Jenny komma och hälsa på, du kan ju också komma om du vill? Vi ska bara snacka skit och ta det lugnt. Jo, Maria Singh och Johannes har nog varit tillsammans i några år.. dom har köpt hus . Ett gammalt rött hus med en lada utanför- mot älven. Jättemysigt!

2007-08-31 @ 16:56:13
URL: http://emsie.blogg.se
Postat av: Emma

Ja, men då vet jag ju vilket hus det är. Har det varit ute på hemnet eller? vet du vad dom fick betala för det?? Jag vill ju ha det huset ju. Verkar ju jättemysigt!!!
Vi får se hur jag gör ikväll. Möjligt att jag bara kommer förbi snabbt och säger hej :)

2007-08-31 @ 19:31:05
URL: http://emmize.blogg.se
Postat av: Emma

Jo det har varit på hemnet. Dom betalade nåt på femhundratusen, men det är MYCKET jobb på huset.. all el måste dras om, samt alla avlopp och stammar.. plus att dom måste göra om värmesystemet. Tur att Johannes är rörmokare! Synd att du inte hann kika förbi ikväll, men vi kan som sagt ses en annan dag! Kramis

2007-08-31 @ 21:46:28
URL: http://emsie.blogg.se
Postat av: Emma

Hej! Hur går det med förkylningen? Sugen på en prommis snart! Kram

2007-09-02 @ 18:22:03
URL: http://emsie.blogg.se
Postat av: Angelica

Hej Emma. Min Wille är 7 månader nu och har också sagt många gånger att jag skulle börja motionera :) Jag är inne på Babyboom ibland och har sett dig där och såg att du var jättesmal innan du blev gravid och jag var något i samma stil som du. Jag hade också en hyffsad "gravidmage", men de tre sista månaderna jag ammade, dvs mellan det att han var tre och sex månader så försvann den där magen och lite till. Så håll ut :)

2007-09-03 @ 13:27:07
URL: http://wille.babyblogg.se
Postat av: Angelica

Hej igen,
Gelican är mitt alias inne på babyboom. Förreten, jag gick upp 16 kilo sammanlagt under graviditeten tror
jag och ungefär som du sex kilo precis efteråt....och tro mig...det har varit en hel del choklad,chips och piggelin :) i detta hushållet också :)

2007-09-04 @ 10:16:39
URL: http://wille.babyblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0