Tandläkarbesök

Varför ska man vara tvungen att gå till tandläkaren egentligen!!??
Usch vad jag hatar det, men jag förstår ju att det kanske är nödvändigt att göra det i alla fall... :)

Har varit där idag i alla fall. Inte nå skoj alls.
Johanna satt i väntrummet och passade Alicia undertiden jag var inne...
Det första jag frågade när jag kom in var när dom trodde vi skulle vara färdiga. Fick till svar att till 16:50 skulle vi vara klara. Klockan 17:10 gick jag ut ur rummet....
20 minuter extra är fan lääääänge att vara hos tandis.... för det är ju inte det trevligaste besöket man gör. Nej usch och fy...

Det gör ju inte ont, men det där borrljudet tål jag bara inte. Ryser i hela kroppen bara jag tänker på det!!

Tyvärr så räckte det inte med bara idag, utan ska dit en till gång och laga ett till hål. Så ända till i slutet av September ska jag vara tvungen att gå och gruva mig för det besöket. Kunde dom inte bara ge mig en tid imorgon istället så att man slipper att ha det där i bakhuvudet....!!!???

Är det ingen som har nåt tips på hur besöket ska bli lindrigare??? :)

Kommentarer
Postat av: Jottan

Han är 1år och 2 månader :-).

2007-08-24 @ 06:34:48
URL: http://jottan.blogg.se
Postat av: Emma

Jag har tyvärr inget bra tips.. har aldrig haft tandläkarskräck föränn jag opererade ut mina visdomständer.. det var det värsta jag har varit med om! Och nu är jag livrädd varje gång jag ska dit. Rädd att dom ska säga - "Jaha Emma nu måste vi ta bort dom 2 visdomständerna du har kvar"
Usch! Tandläkare är ett nödvändigt ont! Och dyrt dessutom!

2007-08-24 @ 07:01:40
URL: http://emsie.blogg.se
Postat av: Tess

Blä för tandläkaren. Hatar att borra och speciellt om inte bedövningen hjälpt speciellt mkt. Gör så satans ont!! Och fruktansvärt dyrt!

2007-08-24 @ 16:00:57
URL: http://tess08.blogg.se
Postat av: Tessan

Gör som jag; strunta i bedövningssprutan! Besöket går fortare och TRO MIG, det gör inte ett dugg ont, man känner igen skillnad. Sprutan gör mer ont än självaste lagningen! (Jag vet för jag är också sjukt nervös innan varje besök) Jag själv har faktiskt lagat utan bedövning dom 2 senaste gångerna och är supernöjd! :D

2007-08-24 @ 22:32:03
URL: http://tessies.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0