Listan på våtservetterna...

Tyvärr så klarar jag inte att lägga in den artikeln som jag har... Men jag kan ju göra en lista från den med minst kemikalier till den med mest kemikalier.

1. Libero
2. Eldorado BILLIGAST
3. X-tra BILLIG
4. Euro-Shopper BILLIG
5. Änglamark Sensibel
6. Willys
7. ICA Utan parfym (den vita förpackningen)
8. Coop
9. Frida
10. ICA (den lila förpackningen)
11. Pampers Sensitive DYR
12. Natusan Extra Care DYRAST
13. Clen
14. Pampers
15. Pampers Active DYR
16. Gunry Classic Collection
17. Gunry
18. Natusan Gentle Care DYR


Så som ni ser här så är inte alltid  dyrt bäst, vilket jag i alla fall ofta tänker....


Jag hittade föressten en länk nu. http://www.testfakta.se/img/2007/4/19/11684.pdf

Kommentarer
Postat av: emma

Tack gumman! Jag köpte Willys tvättservetter och tänkte att dom säkert skulle vara farliga, men dom ligger ju ganska långt upp på listan. Nästa gång får det bli eldorados

2007-11-15 @ 19:32:35
URL: http://emsie.blogg.se
Postat av: Emmeli

Tack! :D Ja, det ska jag absolut göra! Är så spännande just nu. Hoppas allt är bra med er! Trevlig helg :)

2007-11-15 @ 21:49:40
URL: http://www.emmeliwikman.blogg.se
Postat av: Jottan

Jag köper alltid de där på Willys för 12,50:- Undrar om det inte är eldorado...
De är iaf superbra för min son.
Willys egna blöjor är också superbra för det priset.

2007-11-16 @ 12:39:21
URL: http://jottan.blogg.se
Postat av: jessi

Jaha.. där ser man. De ändrar sig ganska ofta i de här testerna. För bara ett par år sedan så var Gunry en av d bästa. Däremot har nog natusan alltid fått mycket kritik just för höga halter av skadliga ämnen.
Jag tror dock inte att d är så farligt att använda någon som har lite högre halter ändå. Tänk på allt som finns i tvåler, hudkrämer, tvättmedel, bassängvatten, luften mm.. de handlar nog mest om sunt förnuft ;-)
Hudirritation och eksem kan man ju få av allt möjligt, kan även vara ärftligt.
Men.. lagom är nog alltid bäst :-)
kram

2007-11-16 @ 16:41:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0