Måndag.

Jahapp, då var helgen slut då...

Alicia sover så då kan jag passa på att sitta här och uppdatera min blogg lite:)

Är strålande väder ute, så jag tror nog att vi måste ta och en liten prommis sen. Så härligt med den kalla höstluften.
Kanske ta oss en tur förbi affären också, vilket inte är helt ovanligt. Blir att nästan gå till affären varje dag, då har man en anledning att gå ut och gå en sväng i alla fall:)
Ska äta fläskfile´idag, så måste väl kanske köpa några ingredienser till det kanske. Lite sallad i alla fall...
Kanske kan göra nåt med potatis till, så att lillan också kan få sig lite mat.
Hon har ju fått äta potatis i 4 dagar nu... Mumsigt verkar hon tycka att det är :)
Annars vet jag inte riktigt vad som händer idag.
Får väl kanske plocka bort lite här hemma, tvätta nån maskin och förhoppningsvis börja lite med tackkorten.
Ja, jag vet, jag är sämst, jag har inte börjat med dom än :)

Alicia har varit så snäll med mamma idag, hon vaknade först kl 06 och fick lite mat, somnade om och vaknade 09:20. Så härligt!!!
Har ju alldeles för lågt blodvärde, så jag är så himla trött!!! Då är det skönt att få sova ut lite i alla fall :)

Har blivit otroligt sugen på Ikea. Helst av allt så vill jag fara nu i veckan, men det är nog inte så jätte lätt att få med sig nån mitt i veckan. Till helgen kan jag då inte i alla fall, för då är det babysim :)
Ska dit först på lördag, då ska vi se oss runt lite och prova ut några badbyxor till gumman.
Sen på söndag ska vi dit och bada för första gången. Blir väldigt spännande. Måste nog ha med mig kameran tror jag ;)

Hmmm. Kanske att jag måste ta mig en tur till stan i veckan. För vad ska jag bada i egentligen??!! Hjälp, jag har ju ingen bikini som passar ju!!! Alla är ju för små...
Hoppas verkligen att butikerna har kvar några badkläder nu efter badsäsongen, det är ju faktiskt inte helt säker.... Vad gör jag annars??!! Oj det har jag inte tänkt på tidigare!!!!

Nä nu ska jag gå och göra nåt här hemma innan hon vaknar...

image56

Alicia äter potatis. Namnam...


Kommentarer
Postat av: Tess

Vi ska fara och kolla på två lägenheter i morgon =) En helrenoverad och en halvrenoverad...Det är bostadsrätter i djupviken! Blir ca en tusenlapp dyrare där med lån och allt. Men de är de värt. Egen disk och tvättmaskin och fräscha tapeter och golv + kök.
Har även fått havandeskapspenning from 11/11...Skönt =)

2007-10-08 @ 12:09:05
URL: http://tess08.blogg.se
Postat av: Jossan L-H

Men så söt hon är! :) Elliot vill dock inte äta fast föda ännu.. Han spottar ut det! :) Sicken busunge han är!

2007-10-08 @ 13:54:20
URL: http://gamblah.blogg.se
Postat av: Therese

Vilken sötnos som äter potatis.. hon verkar gilla det! Isaac ryser när han får potatis. Banangröten är inte heller så populär längre, den älskade han förut! Tack för kommentaren i min blogg.. det va lite meningen med att folk skulle tro först att vi skulle ha bebis igen,
men neee.. det får allt vänta läänge innan det blir nån mer bebbe här! Har du face book förresten? Kram

2007-10-09 @ 10:59:28
URL: http://www.coozy.se/blogg
Postat av: Tess

Jag kommer få 441 kr/dag. Sen är de ju 27% skatt på de...Har räknat ut då att jag kommer få 6400 + barnbidrag...Det är inte mkt men man överlever! Man får ju efter vad man har jobbat!
Men de är då bättre än 180 kr per dag =) Hur mkt får du ut?

2007-10-09 @ 12:11:06
URL: http://tess08.blogg.se
Postat av: Tess

Oj så mkt! Jo Micke har ju jobb och tjänar ju hyffsat så de är lungt!

2007-10-09 @ 15:42:54
URL: http://tess08.blogg.se
Postat av: MissMian

Tack för besöket hos mig! För min del var det inte en chans att jag skulle ha bikini på baysimmet...blev en baddräkt från Team sportia. Sportaffärerna har badkläder året om!

2007-10-10 @ 10:24:51
URL: http://missmians.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0